עולם קידום האתרים האורגני הוא תחום השיווק המשתנה במהירות הגדולה ביותר בשוק. כדי להיות מעודכנים ואפקטיביים, מקדמי אתרים צריכים להישאר כל הזמן עם היד על הדופק. השינויים נגרמים מחידושים טכנולוגיים רבים וגם עקב העובדה שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן ומתפתח כל הזמן.
מקדמי אתרים צריכים להכיר את השינויים ולהתאים את עצמם לרוח הזמן וגם למתכנתים של גוגל ששוקדים כל העת על פיתוח אלגוריתם החיפוש המשוכלל בעולם.
הנה 10 נקודות שכדאי לדעת כדי להישאר רלבנטיים בעולם הקידום האורגני גם בשנת 2023:
- Mobile First. אמנם נכתבו כבר אין ספור מאמרים בנושא הזה, אך מקדמים רבים עדיין לא מודעים לכך שהאלגוריתם של גוגל נותן עדיפות מובהקת לאתרים שמותאמים לגלישה במובייל. מדובר לא רק בהתאמת העיצוב ויצירת אתרים רספונסיביים, אלא גם בחוויית המשתמש עצמה. נושאים כמו מרווח מספק בין כפתורים, למשל, הם חלק מחוויית המשתמש במובייל – גם מבחינת גוגל.
- יצירת תוכן שלם אחד במקום הרבה תכנים פשטניים. בעבר הלא רחוק היה נהוג ליצור דפים רבים באתר עם תוכן קצר יחסית המקדם ביטוי ספציפי. ב-2023 הגישה צריכה להיות מעבר לתכנים ארוכים יותר, הכוללים ביטויי חיפוש רבים אשר נותנים ערך אמhתי ומשמעותי לגולש.
- דגש על חוויית המשתמש. אתרים מודרניים בשנת 2023 צריכים לשים דגש על חוויית המשתמש כדי להתקדם בקידום האורגני. חוויית משתמש טובה מובילה לזמן שהייה ארוך יותר באתר, אחוז נטישה נמוך יותר, ויכולה להשפיע גם על הפופולריות של האתר והגדלת כמות הטראפיק שלו.
- חיפוש קולי. השימוש בחיפוש קולי בגוגל תופס תאוצה, ומקדמי אתרים צריכים לדעת זאת. אחוז המשתמשים בסוג חיפוש זה גדל בהתמדה ולכן יש ליצור תוכן באתר שמתאים לדפוס חיפוש של דיבור. ההתאמה כוללת גם התאמה בשפה וגם התאמה בתוכן. זהו תחום שהוא יחסית בחיתוליו, אך יצבור תאוצה עוד ועוד בעתיד.
- תעודת SSL לכל אתר. כבר כיום ידוע כי גוגל מייחס חשיבות לשאלה האם האתר מאובטח או לא. לאתרים מאובטחים יש יתרון גם אם הם אינם מכילים מידע פיננסי או מידע רגיש אחר. מכיוון שקל מאוד לרכוש תעודת SSL לכל אתר וחלק מחברות האחסון אפילו מאפשרות התקנת SSL בחינם – מומלץ מאוד לעשות זאת ב-2023.
- יצירת תוכן ויראלי באתר. הרשתות החברתיות הן כבר חלק בלתי נפרד גם ממרכיבי הדירוג האורגני של גוגל. לכן, תוכן באתר שזוכה לשיתופים רבים ככל האפשר, יזכה ליתרון גם בתוצאות החיפוש.
- קישורים איכותיים עדיין עובדים. בניית קישורים היא אחת הפרקטיקות העתיקות ביותר בתחום. אך חשוב לדעת כי גם ב-2023 יש לקישורים איכותיים מרכיב חשוב מאוד בקביעת תוצאות הדירוג של האתרים.
- שימוש במפות חום (Heat Maps). ישנם כלים שכל מקדם צריך להכיר. אחד הכלים המוצלחים ביותר לשימוש חוויית המשתמש באתר היא מפות חום. מפות אלו מראות כיצד מתנהגים הגולשים בזמן השהייה באתר וניתן להסיק מהן מסקנות מועילות רבות שמשליכות על האופטימיזציה שמבצעים לאתר.
- Google My Business. אם עדיין לא פתחתם פרופיל כזה לאתר עסקי שאותו אתם מקדמים – הגיע הזמן. חיפוש מבוסס מיקום מראה תוצאות של בתי עסק ספציפיים. לתוצאות הלוקאליות האלו יש השפעה רבה על קהל היעד שמחפש שירות או מוצר כלשהו באזור גאוגרפי מוגדר.
- מהירות טעינה. אתר מודרני בשנת 2023 מוכרח להיות בעל זמן טעינה מהיר בכל סוגי המכשירים. יש הרבה דרכים להשיג זאת – שיפור הקוד, שימוש ב-CDN (רשתות תוכן) ועוד. מאמר מומלץ בנושא של איך לבחור חברת אחסון אתרים 2
לא ניתן להתעלם מהשינויים הצפויים בעקבות כניסת ה ChatGPT לחיינו. הערכות בשלב זה שתוכן טוב ועדכני ימשיך להיות רלוונטי. מאז עדכון ה Helpful Content של גוגל, כתיבת התוכן נעשית מראש עם חשיבה "מתן מענה לשאלות ופתרון בעיות לגולש" גישה זו תישאר נכונה גם ב 2023 ולכן רצוי להמשיך לכתוב תוכן בסגנון וברוח זו. באתרי מסחר אלקטרוני שאין תוכן רב, רצוי להכניס את הביטוי קופון / קופונים לאתר כדי לאותות לבינה המלאכותית שיש הנחה באתר ובכך לקבל תעדוף בחיפושים שקשורים במחיר, או במבצעים.