מהו ניהול מוצר דיגיטלי ?

אם תשאלו אדם ממוצע שאינו עובד בהייטק מהו תפקיד ניהול מוצר דיגיטלי בדיוק – סביר להניח שלא תהיה לו תשובה מתאימה.
אסטרטגיה דיגיטלית

ישנם תפקידים רבים בעולם ההייטק שאנשים שאינם שייכים לתחום יתקשו להגדיר, אם יצטרכו. אם תשאלו אדם ממוצע שאינו עובד בהייטק מהו תפקיד ניהול מוצר דיגיטלי בדיוק – סביר להניח שלא תהיה לו תשובה מתאימה.

אחת הסיבות לכך היא שתחום ניהול המוצר הוא מגוון מאוד ומשתנה בין סוגי התעשיות השונים. ישנן גרסאות רבות לשאלה מהו ניהול מוצר. מדובר בתפקיד שקיים במגוון רחב של תחומים, ולא רק בהייטק. אך אנו נתייחס כאן להיבטים הספציפיים של ניהול מוצר דיגיטלי – תחום שמאפיין בעיקר חברות הייטק.

ניהול מוצר הוא תפקיד מבוקש מאוד בישראל, ורבים רואים את עצמם מתאימים לו. כדי לדעת האם הם באמת מתאימים לתפקיד, חשוב להכיר את הגישות השונות שיש בישראל לתחום, ואת תחומי האחריות האפשריים שאליהם אולי יידרשו.

גישות שונות לתפקיד מנהל מוצר דיגיטלי

מוצר דיגיטלי הוא כל מוצר תוכנה (או שילוב של תוכנה עם חומרה) שניתן לשווק ולמכור אותו. מטבע הדברים, פיתוח של מוצרים דיגיטליים קיים בעיקר בעולם ההייטק, למרות שבאופן עקרוני ניתן ליצור מוצר דיגיטלי גם בתחומים אחרים (קורס אונליין שמוצע למכירה יכול להיחשב גם הוא כמוצר דיגיטלי).

לכל מוצר דיגיטלי יש מנהל מוצר. ישנן כמה גישות לראיית התפקיד של מנהל זה. בחברות מסוימות, מנהל המוצר אחראי על כל ההיבטים של המוצר. היבטים אלו כוללים מחקר מקדים, גיוס צוות פיתוח, פיתוח המוצר, בדיקה של המוצר, ולבסוף מיתוג ושיווק של המוצר. היבטים אלו הם למעשה אחריות על מחזור החיים המלא של המוצר, משלב התכנון ועד לשלב שבו מוכרים אותו בשוק.

לעומת זאת, בחברות אחרות מנהל מוצר דיגיטלי אחראי רק על היוזמה של פיתוח המוצר ועל הפיתוח עצמו. את ההיבטים השיווקיים משאירים במקרים כאלו לבעלי תפקידים אחרים (כמו מנהלי פרויקט וכדומה). הדגש במקרים האלו של ניהול המוצר הדיגיטלי הוא על הפיתוח והבדיקה של המוצר.

בישראל שתי הגישות מקובלות בחברות שונות. הדבר משתנה בהתאם לסוג החברה ולאופי התרבות הארגונית שלה.

מה נדרש בניהול מוצר דיגיטלי?

ניהול מוצר דיגיטלי הוא תפקיד מבוקש מאוד, שבדרך כלל כולל משכורת גבוהה למדי לצדו. ישנם תחומי לימודים והתמקצעות רבים שיכולים להוביל עובד למשרת ניהול מוצר דיגיטלי. בדרך כלל מדובר במהנדסי פיתוח תוכנה שמגיעים לתפקיד זה, אך גם עובדים עם רקע ניהולי אחר או רקע של תעשיה וניהול יכולים למצוא את עצמם מתאימים לתפקיד זה. כך גם לגבי מומחי עיצוב מוצר, אנליסטים ומומחי UX/UI.

התפקיד דורש בדרך כלל הבנה בתחום של המוצר, יכולות מחקר וניתוח ויכולות הובלת צוות וניהול. ניהול מוצר דיגיטלי אינו דורש שמנהל המוצר עצמו יהיה זה שמפתח בפועל את המוצר, אך הוא צריך לנהל את הצוות שעוסק בפיתוח.

מכיוון שבחברות שונות ניהול מוצר דיגיטלי יכול להיראות קצת אחרת, מחפשי עבודה בתחום צריכים להבין לאיזה סוג חברה הם מועמדים ולהבין מה הם תחומי האחריות שיידרשו מהם. נושא השיווק, למשל, הוא נושא שלא תמיד מופקד בידי מנהל המוצר, כפי שציינו קודם לכן.

ניהול מוצר דיגיטלי הוא תחום מרתק, ולא פלא כי מדובר בתפקיד מבוקש מאוד בתעשייה בישראל.

מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מתוך הבלוג שלנו

השפעת הקורונה על אתרי מסחר אלקטרוני בארץ ובעולם

בתקופה לא פשוטה זו צץ דווקא חלון הזדמנויות לחנויות וסוחרים שאינם יכולים לפתוח את נקודות המכירה שלהם. מעבר למכירה באמצעות מסחר אלקטרוני יכולה להיעשות בהשקעה מועטה יחסית ולהוות פתרון שמביא הכנסות בתקופה קשה מאוד למשק.

קראו עוד
קידום אורגני מודרני

קידום אורגני ב-2020 10 דברים שכדאי לדעת בעולם ה- SEO השנה

עולם קידום האתרים האורגני הוא תחום השיווק המשתנה במהירות הגדולה ביותר בשוק. כדי להיות מעודכנים ואפקטיביים, מקדמי אתרים צריכים להישאר כל הזמן עם היד על הדופק. השינויים נגרמים מחידושים טכנולוגיים רבים וגם עקב העובדה שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן ומתפתח כל הזמן.  מקדמי אתרים צריכים להכיר את השינויים ולהתאים את עצמם לרוח הזמן וגם למתכנתים של

קראו עוד
דיגיטל אפקטיב

רוצים לשמוע עוד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה למעלה