השפעת הקורונה על אתרי מסחר אלקטרוני בארץ ובעולם

בתקופה לא פשוטה זו צץ דווקא חלון הזדמנויות לחנויות וסוחרים שאינם יכולים לפתוח את נקודות המכירה שלהם. מעבר למכירה באמצעות מסחר אלקטרוני יכולה להיעשות בהשקעה מועטה יחסית ולהוות פתרון שמביא הכנסות בתקופה קשה מאוד למשק.
4-removebg-preview

השפעת הקורונה על אתרי מסחר אלקטרוני בארץ ובעולם

מגפת הקורונה הכתה את העולם כולו בתדהמה. איש לא ציפה שמגיפה כזו תתפרץ ותשתק את העולם. ההשפעה הכלכלית של סגירת השווקים בישראל וברחבי העולם היא חמורה ביותר, ועדיין לא ברור מתי הכלכלה המקומית והעולמית תתחיל להתאושש בחזרה.

בין כל תחומי המסחר הרבים שנפגעו, נמצא גם תחום המסחר האלקטרוני. לכאורה, מסחר אלקטרוני מתבצע ברשת האינטרנט, שלא נחסמה כמובן בשום צורה. אך למסחר אלקטרוני יש גם צד מוחשי מחוץ לרשת. חלק גדול מהמסחר הזה כרוך בשליחה של מוצרים שמוזמנים דרך האתרים השונים.

כמות מועטה מתוך סך כל הסחר שמתבצע באינטרנט הוא של מוצרים דיגיטליים שאינם מצריכים משלוח. ומכיוון שיש לשלוח את המוצרים שגולשים מזמינים – יש צורך במערכי שילוחים מקומיים ובינלאומיים מתפקדים.

השפעת צמצום התנועה בין מדינות

לפני שניכנס לנושא שליחת המוצרים בתוך המדינה שלנו, חשוב להבין כי ישראלים רבים נוהגים לקנות מוצרים מחו"ל ולקבל אותם באמצעות משלוחים בינלאומיים. מדובר באתרים כמו עלי אקספרס, אמזון, איביי ועוד רבים מאוד. ההזמנה מחו"ל מאפשרת לקבל מוצרים במחירים זולים יותר בדרך כלל, ויש משפחות שקונות אפילו בגדים לילדים באתרי מסחר אלקטרוני מחו"ל.

באתרים אלו חלה פגיעה קשה מאוד בעקבות משבר הקורונה. הטיסות הבינלאומיות צומצמו מאוד, וגם מעבר הסחורות בין המדינות השונות צומצם מאוד. עניין זה גורם לכך שגם אם עדיין ניתן טכנית להזמין מוצרים מחו"ל – קשה מאוד לקבל אותם באופן מעשי.

אתרי מסחר אלקטרוני בישראל

לעומת זאת, חלק מהאתרים שמוכרים מוצרים באינטרנט בישראל דווקא הרוויחו מהמצב החדש. ביצוע משלוחים מחנויות עדיין מותר בארץ, ולא הוטלו מגבלות על שילוח מסוג זה. רשתות המזון הגדולות, למשל, כמו רמי לוי ושופרסל הרוויחו מאוד מהמצב החדש. הן מדווחות על עלייה של מאות אחוזים בהיקף הזמנות האונליין מהאתרים שלהן. אנשים רבים חוששים לצאת מהבית וללכת לסופר, ומעדיפים לקנות את המזון שלהם אונליין ולקבל אותו עד הבית עם מינימום סיכון של הדבקות בקורונה.

חברות רבות נאלצות לסגור את החנויות שלהן, אך הן עדיין יכולות לקיים מסחר אלקטרוני ולמכור את ההיצע שלהן. הדבר מהווה יתרון גדול, שלא היה אפשרי אם וירוס הקורונה היה תוקף לפני שהתקיימה מהפיכת האינטרנט בארץ ובעולם.

הזדמנויות חדשות

בתקופה לא פשוטה זו צץ דווקא חלון הזדמנויות לחנויות וסוחרים שאינם יכולים לפתוח את נקודות המכירה שלהם. מעבר למכירה באמצעות מסחר אלקטרוני יכולה להיעשות בהשקעה מועטה יחסית ולהוות פתרון שמביא הכנסות בתקופה קשה מאוד למשק.

בזמן שבו העצמאים מוחים על היעדר תמיכה מספקת מצד המדינה, ניתן באמצעות יוזמה וחושים עסקיים מחודדים, למזער את הנזקים הנגרמים לעסקים על ידי מעבר למכירה באמצעות מסחר אלקטרוני. כל עוד ניתן לבצע שילוח של מוצרים, וככל הנראה מצב זה לא ישתנה גם בהמשך – מסחר אלקטרוני יכול לסייע לאלפי עסקים קטנים ובינוניים להמשיך ולהחזיק מעמד. הדבר דורש בנייה של פלטפורמה דיגיטלית והיערכות מסוימת הקשורה ביכולת לבצע משלוחים – אך הדבר אפשרי בהחלט.

בשעה שנדמה שהקורונה אינה הולכת להיעלם מחיינו במטה קסם או בזמן הקרוב, חשוב להכיר את האפשרויות הטמונות בסחר האלקטרוני.

מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מתוך הבלוג שלנו

השפעת הקורונה על אתרי מסחר אלקטרוני בארץ ובעולם

בתקופה לא פשוטה זו צץ דווקא חלון הזדמנויות לחנויות וסוחרים שאינם יכולים לפתוח את נקודות המכירה שלהם. מעבר למכירה באמצעות מסחר אלקטרוני יכולה להיעשות בהשקעה מועטה יחסית ולהוות פתרון שמביא הכנסות בתקופה קשה מאוד למשק.

קראו עוד
קידום אורגני מודרני

קידום אורגני ב-2020 10 דברים שכדאי לדעת בעולם ה- SEO השנה

עולם קידום האתרים האורגני הוא תחום השיווק המשתנה במהירות הגדולה ביותר בשוק. כדי להיות מעודכנים ואפקטיביים, מקדמי אתרים צריכים להישאר כל הזמן עם היד על הדופק. השינויים נגרמים מחידושים טכנולוגיים רבים וגם עקב העובדה שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן ומתפתח כל הזמן.  מקדמי אתרים צריכים להכיר את השינויים ולהתאים את עצמם לרוח הזמן וגם למתכנתים של

קראו עוד
דיגיטל אפקטיב

רוצים לשמוע עוד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה למעלה דילוג לתוכן