מסחר אלקטרוני – eCommerce
אפיון חווית לקוח

מעוניינים להקים אתר מסחר ?

בהקמה של פלטפורמה למסחר אלקטרוני ישנן דילמות ושאלות עיסקיות רבות שכדאי לתת עליהן את הדעת לפני שמתחילים. להלן חלק מהשאלות המרכזיות:

  • אילו מוצרים להעלות לחנות המקוונת?
  • האם נדרש לעשות הבחנה בין שווקים שונים? (גם לוקליים וגם כמובן בינלאומיים)
  • איזה פלטפורמה הכי תתאים לסוג הפעילות שלכם?
  • במקרה שקיימת רשת הפצה פיזית, אזי, איך להימנע מקניבליזציה או פגיעה ברשת ההפצה ומערכת היחסים עם המפיצים הקיימים? 

וכמובן שקיימות עוד שאלות חשובות שכדאי לנתח אותן ובהתאם להכין תוכנית עבודה רב-שנתית אפקטיבית שתניב רווחיות גבוהה.

להלן חמשת השלבים להקמה של אופרציית מסחר אלקטרונית מצליחה:

  1.  הגדרת מטרות ויעדים כמותיים – כגון כמות חשיפה, כמות כניסות, כמות המרות,  גובה ההכנסות, כמות נרשמים לרשימת תפוצה (מועדון לקוחות) וכו'
  2. בניית תוכנית שיווקית להשגת המטרות הכוללת תקציב שיווק, ערוצי שיווק, מסרים שיווקים, בידול וכו'
  3. הגדרה של חווית הצרכן הרצויה בהתאם למטרות וליעדים השיווקיים
  4. בחירה ובניה של הפלטפורמה הטכנולוגית והכלים הטכנולוגים למימוש המטרות והתוכנית השיווקית
  5.  הפעלת התוכנית השיווקית וניטור שוטף של הפעילות במטרה לוודא שהמטרות העסקיות שהוגדרו מתממשות
פלטפורמות נפוצות לאתרי מסחר אלקטרוני לארגונים קטנים ובינוניים:
 
פלטפורמות מסחר אלקטרוני

תהליכי המסחר האלקטרוני שיש לתת עליהם את הדעת:

  1. ניהול המלאי והצגת זמינותו בחנות
  2. הוספה לסל, בקשת הצעת מחיר, מעבר לקופה (Checkout) הפניה לחנות פיזית
  3. קישור לפלטפורמות סליקה (Payment Gateways) כגון פיפאל, כרטיסי אשראי ועוד
  4. קבלת הסכמת הלקוח לקבלת דיוור באימייל
  5. מהו תהליך הפקת החשבונית האפקטיבית והיעילה ביותר?
  6. מהו העיתוי המתאים למשלוח אישור ההזמנה?
  7. מהם שיטות המשלוח? חיבור למערכת של ספק המשלוחים והצגת סטטוס המשלוח באתר
  8. ניהול הפלטפורמה – מהם המשאבים הנדרשים לניהול השוטף של הפלטפורמה?
  9. כיצד דואגים שהפלטפורמה פועלת באופן אופטימאלי וכיצד משפרים אותה כל העת?
 
 

רוצים לשמוע עוד על מסחר אלקטרוני?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה למעלה דילוג לתוכן